Hírek

Iparági hírek és háttérinformációk.

Az intelligens csomagolás optimalizálásának lehetőségei

Az intelligens csomagolás számos lehetőséget rejt magában. Nagyobb szerepet, illetve figyelmet kap maga a termék, a csomagolás sokkal több mindent képes átadni a fogyasztónak, mint a hagyományos termékcsomagolás esetében.

Ez a fajta csomagolási mód új lehetőségeket kínál a termékek védelmére az ellátási lánc teljes folyamatában. Ugyan több tervezéssel, plusz költséggel járhat a megvalósítás, de hosszú távon a megtérülési ráta, a profit magáért beszél.

Ha szeretné jobban megismerni az intelligens csomagolás néhány tervezési igényét, olvassa tovább a cikket. Minden bizonnyal talál néhány ötletet, amit hasznosítani tud saját vállalkozása működésében.

Mit nevezünk intelligens csomagolásnak?

Legegyszerűbben interaktív technológiákat megvalósító csomagolásnak definiálhatjuk.

Az intelligens ismérv jellemzően a vállalatok által használt technológiából származik, leggyakrabban a termék nyomon követése tekintetében. Korábban az áruk szállítása során rögzített információkat, mint például a hőmérséklet, manuálisan kellett feltölteni a végső kiszállítás után egy rendszerbe. Így ellenőrizték, hogy egyik áru se közelítse meg a romlási hőmérsékletet.

A mai modernebb megoldások ugyanilyen leolvasásokat végeznek, sőt, még azt is lehetővé teszik, hogy a szállítási láncban az adott áruval kapcsolatba kerülő bármly személy beolvassa azokat. Az információk feltöltése, szinkronizálása automatikusan történik, nem megfelelő érték esetén a rendszer azonnal jelez.

Ezáltal a folyamat rendkívül hatékony és gyors, elősegíti a szállítmányok védelmét az ellátási lánc folyamán. Vannak olyan megoldások is, amelyek különböző, kiegészítő figyelmeztetéseket tartalmaznak, úgymint a csomagolás színének megváltozása. Minden, az elvárttól eltérő jellemző problémát jelezhet, ami így, szinte azonnal észrevehető, valamint orvosolható.

Intelligens csomagolási stratégiák elemei

1. Aktuális csomagolás

Az intelligens csomagolási stratégiát a jelenlegi csomagoláshoz igazítva kell kialakítani. Mindezt költséghatékonyan. Mindezt meghatározza a bejövő áruk és kimenő rendelések száma, igényei és azok költségei.

Az intelligens csomagolás növelheti a csomag méretét és súlyát, ezáltal módosulnak a költségek, bizonyos termékek esetében akár a szállítás sebessége is.

Gondolja át, hogy a jelenlegi csomagolásba hogyan, milyen módosításokkal tudja beépíteni az intelligens elemeket. A nyomdai költségek kismértékű emelése vagy a csomagoló dobozban elhelyezett töltőanyag csökkentése által be tudja úgy vezetni az intelligens technológiát anélkül, hogy a szállítási költséget emelni kellene.

Az ilyen típusú csomagolás által biztosítani tudja a vásárlót arról, hogy a megvásárolt termék biztonságban, sértetlenül megérkezik hozzá. Ez pedig hatalmas húzóerőt jelenthet, marketingesei minden bizonnyal örülni fognak ennek a fejlesztésnek.

2. Tájékoztatás, képzés

Érdemes megvizsgálni az intelligens csomagolás ellátási láncra gyakorolt hatását is. Az új technológia, az érzékelők teljeskörű kihasználása megköveteli, hogy további partnereket vonjon be a szállítási folyamatba.

Egyszerűen fogalmazva, ahhoz, hogy a szállítás közben az egyes részfolyamatokat ellenőrizni tudja, szükség van a raktári csapat, a sofőrök, valamint a folyamatban résztvevő valamennyi munkatárs képzésére. A hatékonyság alapfeltétele a csomagok és az érzékelők pontos ellenőrzése.

Mire lehet szükség az új technológia során:

eszközök a szkenneléshez, adatok lehívásához

nagyobb és erősebb WIFI lefedettség a raktárban

RFID kapuk felállítása az adatok rögzítéséhez a rakodóterületen

sofőrök képzése - melyik riasztás mit jelent és hogyan kell reagálniuk

érthető, világos utasítások és akcióterv készítése, hogy melyik dolgozónak mi a feladata az új technológia bevezetése után

a vásárlók tájékoztatása az intelligens csomagolásról - legyen egyértelmű, figyelemfelkeltő, érezzék, hogy számukra ez hasznos fejlesztés

3. Partnerkapcsolatok

Az intelligens csomagolás nemcsak a vásárlók számára nyújt biztonságot, hanem partnerei számára is. Gondoljon csak bele, remek együttműködési eszközként funkcionál, hiszen a termékek nyomon követése mellett a vállalatok releváns adatokat használhatnak teljesítményük összehasonlításához.

A szállító cég ezáltal nyomon tudja követni a hőmérséklet jelentéseket, hogy biztosítsa a hűtőkamionok optimális működését. Közös érdek, hiszen mind a szállító partner, mind a sofőrök védeni akarják a terméket, ezáltal jó hírnevüket.

Mit kell figyelembe vennie a stratégia kialakítása során? Határozza meg hogy milyen eszközöket használ az Ön cége és milyet a partner vállalatok. Fel kell mérni, hogy ezek, a jelenleg használt eszközök hogyan tudnak működni az új érzékelőkkel.

Ne kövesse el például azt a hibát, hogy olyan figyelmeztető eszközt választ, amely nem szinkronizálható a fuvarozó cég járműveivel.

Olyan partnerekkel kell együtt dolgoznia, akik képesek az Ön tevékenységét támogatni az adatfolyamatok létrehozásában, illetve azok kezelésében.

Az intelligens technológia bevezetése a partneri kapcsolatokban kölcsönös bizalmat is jelent. Gondoljon csak bele, az adatok megosztásával mindkét fél ellenőrizhető, hiba esetén egyértelműen kideríthető, hogy ki okozta a problémát.

4. Fenntarthatósági erőfeszítések tudatosítása

A fogyasztók egyre nagyobb százaléka választ a környezetbarát megoldásokat. Az intelligens csomagolás segíti a vásárlókat abban, hogy elkerüljék a nem megfelelő minőségű vagy romlott áruk megvásárlását. Potenciális vásárlói hajlandóak többet is fizetni a fenntartható termékekért, környezetbarát vagy lebomló csomagolású termékekért.

Nyíltan kommunikálja fenntarthatósági törekvéseit, jövőbeni céljait, a lehető legtöbb felületen. Erre jó alternatíva lehet akár a csomagolás is.

Cégünk 28 év szakmai tapasztalattal segít megtalálni az Ön vállalata számára legjobb megoldást, iparága igényeihez igazodva. Magas minőségű, akár kétoldali Flexo nyomtatással valósítjuk meg egyedi elképzeléseit.

Összefoglalva

Az intelligens csomagolás többféle előnyt kínál mind az Ön vállalkozása, mind partnerei számára. Az új technológia bevezetéséhez alapos tervezés szükséges, valamennyi részfolyamatra szánjon elegendő időt. Állítson fel stratégiát, a célok, feladatok, megoldási javaslatok, ellenőrzések legyenek mindenki számára érthetőek.

Olyan megoldásokat érdemes keresnie, amelyek könnyen tervezhetők, használatuk egyszerű, s amelyek által valós információkat szerezhet a szállítási lánc teljes egészében.

Határozza meg a legnagyobb célt, s először azt célozza meg. Jól körülírt stratégiával csökkentheti veszteségeit, növelheti eladásait.

Vezető fólia gyártóként kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kollégáink segítenek eligazodni az aktuális trendek, illetve technológiák világában.