Hírek

Iparági hírek és háttérinformációk.

Legfontosabb csomagolási trendek 2023

Bármilyen iparágról legyen szó, egy vállalkozás életének fontos részét képezi a pénzügyi-, gazdasági terv kialakítása adott évre, - időtartamra vonatkozóan. A csomagolóiparban a 2022-es évben megannyi változás történt, amely tovább alakítja a következő év alakulását. 5 csomagolási trend bemutatásával szeretnénk megkönnyíti a 2023-as év megtervezését.

A fenntarthatóság és az automatizálás a csomagolóipar egészére nézve hatalmas fejlődést mutat, mégis kialakulnak új irányvonalak, amelyek nagyobb szerepet kaphatnak a jövőben – új lehetőségként szolgálva vállalkozása életében.

5 csomagolási trend 2023-ban, melyet érdemes tudni

1. Fenntartható csomagolás

Talán nem véletlen, hogy a zöldebbé válás mind nagyobb hangsúlyt kap, szinte alapkövetelménnyé vált, nemcsak környezetünk érdekében, hanem a fogyasztók igényei szerint is. A célcsoport elvárja kedvenc márkájától, hogy lépéseket tegyen a fenntarthatóság jegyében, amelynek szerves részét képezi a csomagolás.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók igényeinek meg tudjanak felelni, egyre több vállalat - kis- és nagyvállalkozások egyaránt - köteleződnek el a karbonlábnyom csökkentése iránt. A hagyományos csomagolásról a fenntartható csomagolóanyagokra térnek át.

Érdemes tudni, hogy amíg a felhasználók az egyszer használatos műanyagok betiltása mellett kampányolnak, a kartonra, fém-, illetve üvegedényekre való áttérés nem feltétlenül jelent könnyebbséget a környezet számára. Ennek kézzel fogható oka nem más, mint az, hogy az előbbiekben felsorolt anyagok bár teljesen újrahasznosíthatóak, szénlábnyomuk jelentősen nagyobb.

Ahhoz, hogy a fogyasztók elégedettek legyenek, de környezetvédelmi szempontból is pozitív döntést tudjon hozni a vállalkozás, tudományos tényeket is célszerű figyelembe venni. Ezek alapján a csomagolóipar valódi fenntarthatóságát a biopolimerek, biológiailag lebomló csomagolóanyagok, a lehető legkisebb szénlábnyomot eredményező egyéb csomagolóanyagok, PIR és PCR csomagolóanyagok jelentik.

Szakképzett kollégáink segítenek az egyedi igényekhez igazodó, vállalkozása számára legoptimálisabb csomagolóanyag kiválasztásában.

2. Csomagolás automatizálása

A pandémia nagyban hozzájárult ahhoz, hogy különböző méretű vállalatok dolgoznak azon, hogy részben vagy teljes egészében automatizálják a csomagolási folyamatot, illetve a raktározást. Ezeknek a terveknek a megvalósítása eredményként hozhatja, hogy a Covid-hoz hasonló történések ne okozzanak jelentős károkat az ellátási láncban.

A piacra kerülő csomagológépek jelentős része teljes automatizálást biztosít. Sok esetben szükség van emberi erőforrásra a gépek működtetéséhez, elemzéséhez, javításához, ugyanakkor számos munkafolyamatot önállóan tudnak végezni. Az automatizálással párhuzamosan egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a robotok és a Cobotok (együttműködő robotok) iránt, melyben nagy szerepe van a folyamatosan fennálló munkaerőhiánynak.

3. Kreatív és egyedi tipográfiával ellátott termékcsomagolás

Sok vállalkozás még napjainkban is elhanyagolja esztétikai szemszögből a termék csomagolását. A csomagoláson elhelyezett szöveg, betűtípus, színek megválasztása azonban nagy hatással van a fogyasztók figyelmének megragadása szempontjából. Röviden tehát, ha nem figyelemfelkeltő a csomagolás, kevesebb lesz a vásárlás.

A jövőben még nagyobb figyelmet kell fordítania a csomagolástervezésre, amelynek egyik leggyorsabban növekvő trendje az egyedileg létrehozott betűtípusok használata, melynek célja, hogy a csomagolás minél inkább rezonáljon a vásárlókkal. Ezáltal növelhető a termék iránti kereslet, az adott márka iránti elkötelezettség, hiszen bizalmat, megértést, támogatást sugároz a fogyasztó iránt.

Cégünk Flexó nyomtatást alkalmazva, 2 oldalon, 6 különböző PANTONE szín segítségével tudja megvalósítani az Ön termékének egyedi csomagolását.

4. Minimalista csomagolás

A minimalista csomagolás a közelmúltban vált népszerűvé, s azóta töretlenül egyre nagyobb jelentőséget vív ki magának. Ez a fajta trend lehetővé teszi, hogy a végtelen termékválaszték tengerében, a megannyi szín és tipográfia között a sokszor talán unalmasnak nevezett minimál csomagolás láthatóvá váljon.

A temérdek információhalmaz és zsúfolt design között nagy létjogosultsággal bírnak a mindössze néhány színt, egy megfelelő betűtípust és kevés, de lényegre törő szöveget tartalmazó termékcsomagolás. Az esztétikus megjelenés, egyszerű kivitelezés mellett sok fogyasztó azért választja az ilyen formában piacra dobott termékeket, mert a mindössze néhány anyagtípusból készült csomagolás sokkal könnyebben újrahasznosítható.

Várhatóan egyre több minimalista csomagolással találkozhatunk, melyek legfőbb előnye a minimális grafika, -tipográfia és -tartalom, továbbá minimális anyaghasználat.

5. Interaktív csomagolóanyagok

A csomagolóanyagok ezen típusára vonatkozó piaci előrejelzések jelentős növekedéssel számolnak. Nem véletlenül. Ez a csomagolástípus olyan elemeket foglal magában, mint például a VR-csomagolás, QR-kódok elhelyezése, védőgázas csomagolás bizonyos formái, valamint minden olyan csomagolástípus, amely valamilyen interaktív elemet tartalmaz.

Az egészen egyszerű megoldásoktól a bonyolult, összetett formáig bármi idetartozhat, amely interakcióra csábítja a fogyasztót. A tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek szerte a világon kedvelik az ilyen típusú csomagolást, így az iparágban várhatóan jelentős növekedés jellemzi a későbbiek folyamán is.

 

Ha Ön keresi a megfelelő módját a célcsoport figyelmének felkeltésére, megannyi lehetőség áll rendelkezésre a közeljövőben, melyek segítségével hatékonyan elérheti fogyasztóit.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, szakembereink segítenek eligazodni a különböző csomagolóanyagok között.